Home Actueel Israël 1.000 nieuwe Oliem - Iran en de GERUCHTEN van OORLOG

1.000 nieuwe Oliem - Iran en de GERUCHTEN van OORLOG

Mensen verwelkomen vrolijk nieuwe Oliem. Klik voor ware grootte
Mensen verwelkomen vrolijk nieuwe Oliem.

OLIEM en JEREMIA 16

Deze week worden er ongeveer 1.000 oliem (nieuwe immigranten) in Israël verwacht.

Meer dan de helft van hen (550) komt uit Frankrijk. Volgens deskundigen is het alleen nog maar een voorhoede van veel meer Joodse mensen die het niet veilig meer vinden in het land waar ze wonen. Het angstig toenemende antisemitisme jaagt veel Joden naar Israël.

Als je je realiseert dat er geen land in de wereld is waar zoveel vijandelijke raketten op zijn gericht als Israël, dan is dat een indicatie van de onveiligheid voor Joden in onze streken!

De profeet Jeremia heeft deze situatie al eeuwen geleden voorzien. "Zie, IK ontbied veel vissers, luidt het woord van de HERE, die hen zullen opvissen, en daarna zal IK veel jagers ontbieden, die hen zullen opjagen..." - Jeremia 16:16.

Door het angstig toenemende antisemitisme zal de aliya (terugkeer van het Joode volk) versneld toenemen. Maar tegelijk zal het oordeel over de volken dichterbij komen. Want dat komt over de volken die Israël hebben verstrooid. Zie Joël 3:2.

IRAN en de 'GERUCHTEN van OORLOG'

In zijn rede over de 'laatste dingen' noemt de Here Jezus als één van de tekenen van de aanstaande eindtijd 'geruchten van oorlog'.

Michael Hayden, oud-directeur van de CIA, ziet een militaire aanval op Iran steeds dichterbij komen. Zijn argument is dat het onmogelijk blijkt om Iran op een diplomatieke manier af is te brengen van zijn atoom(bom) programma.

De EU heeft de sancties op Iran verscherpt. Deskundigen denken dat Iran zich daar niets van zal aantrekken en zal doorgaan met zijn gevaarlijke jacht op 'de bom'.

Een Arabische diplomaat heeft laten doorschemeren dat Arabische landen een ingrijpen van Israël in stilte zullen toejuichen. Er zullen wel rellen en demonstraties in de straten van arabische steden komen als Israël militair ingrijpt, maar de regeringen zullen geen bezwaar aantekenen. Blijkbaar is hun angst voor Iran groter dan de haat tegenover Israël.

Een rabbijn, Yishaq, heeft eeuwen geleden geleerd:

"In het jaar dat de koning Messias zich zal openbaren, zullen alle koningen van de volken van de wereld met elkaar in strijd zijn. De koning van Perzië (=Iran) strijdt tegen de koning van Arabië. De koning van Arabië gaat naar Edom (= de westelijke wereld) om bij Edom advies te vragen. Daarop keert de koning van Perzië terug en verwoest de hele wereld".

De profetie gaat verder en beschrijft de vrees die over de volken en ook over Israël komt.

Dan gaat Yishaq verder:

"Mijn zoon wees niet bevreesd, de dag van uw verlossing is gekomen... en de laatste verlossing zal niet zijn als de eerste. Want na de eerste verlossing kwam er weer moeite en onderdrukking van de koninkrijken, maar na de laatste verlossing zal er voor u geen moeite en verdrukking meer zijn"

(Geciteerd uit het boek "Jozef een messiaanse geschiedenis" van ds. henk Poot.)

Ook bijbelse profetieën spreken van een reddend ingrijpen van de HERE, de God van Israël in komende oorlogen tegen Israël en om Jeruzalem.

Maar beloften van God worden realiteit door de gebeden van zijn volk.

3 Reactie(s)

 
 
Ook de site xandernieuws.punt.nl doet hard mee aan het verspreiden van geruchten van oorlog! Geruchten die helemaal niet eens waar hoeven te zijn.

Citaat:
Een rabbijn, Yishaq, heeft eeuwen geleden geleerd:

"In het jaar dat de koning Messias zich zal openbaren, zullen alle koningen van de volken van de wereld met elkaar in strijd zijn. De koning van Perzië (=Iran) strijdt tegen de koning van Arabië. De koning van Arabië gaat naar Edom (= de westelijke wereld) om bij Edom advies te vragen. Daarop keert de koning van Perzië terug en verwoest de hele wereld".


Zou dit zich afspelen nog vóórdat de antichrist op het toneel komt? Want ik weet dat de Joden helaas de antichrist als zijnde de Messias zullen onthalen en aanbidden.

Citaat:
De profetie gaat verder en beschrijft de vrees die over de volken en ook over Israël komt.

Dan gaat Yishaq verder:

"Mijn zoon wees niet bevreesd, de dag van uw verlossing is gekomen... en de laatste verlossing zal niet zijn als de eerste. Want na de eerste verlossing kwam er weer moeite en onderdrukking van de koninkrijken, maar na de laatste verlossing zal er voor u geen moeite en verdrukking meer zijn"


Zou dit dan op de 7 jaar durende Grote Verdrukking zelf kunnen slaan?




Beste Moi,

Ik heb helaas geen tijd om allerlei sites na te speuren.

De Here Jezus spreekt van 'geruchten van oorlogen' en als je de krant leest, bijvoorbeeld over de mogelijke aanval op de atoombomproduct ie van Iran, dan lijkt me dat echt 'geruchten van oorlogen'. Wat allelei bijbelse en buitenbijbelse (waar ik uiteraard veel minder waarde aan hecht) profetieën betreft, let ik alleen op de uitkomst en geef zelden een vooruitblik op de tijd waarop dat zou kunnen gebeuren.


Vr. Gr.

Jvb
 
 
Shalom Jan.
Heel goed stuk van je.
Weet je wat ik wel erg vind Jan ,de vuilspuiterij op de site van Habakuk ,ook richting jouw persoon,dit doet mij echt zeer.
Het is dat ik indertijd heb besloten om niet meer op deze habakuk site te reageren,juist vanwege,
al deze dingen.
Zeer onfris en liefdeloos.
Trek het je niet aan beste Jan,Blijf alsteblieft doorgaan je bent echt nodig als iemand die oproept en de sjofar blaast in Nederland.

Wees overtuigd van onze gebeden. Hartelijk Shalom. Lou.





 
 
Waren de Joden niet Gods Volk tot aan de dood van de Heer Jezus Christus? En nu niet Jood en heiden (Eph. 2:11-22)?

Ik hoop even op een antwoord.. Bedankt, Thomas.



Dag Thomas,



Je hebt gelijk, maar deze belangrijke, geestelijke zaak licht iets ingewikkelder en dieper.

1. Ik strijd tegen de leer dat na de dood en opstanding van onze Heer en Verlosser, de Here jezus Messias, de kerk de rol van Gods volk heeft overgenomen.
De vervangingsleer dus. Maar dat beweer je ook niet.

2. Het is juist als je met een beroep op wat Paulus schrijft in Epheze 2 en 3 en in Romeinen 11 en in de Galatenbrief dat wij in de Messias erbij zijn gekomen. De beloften zijn allereerst in en door en voor Hem. En door en in hem hebben wij daar deel aan. Blijft dat de genadegaven en de roeping van Israël onberouwelijk zijn (zie Romeinen 11:28).

3. Maar alles is nog voor Israël gebleven: de beloften, de verbonden, de wetgeving, de eredienst enz. Lees Romeinen 9:4.

4. Wij zijn er inderdaad bijgekomen met de speciale opdracht het Evangelie te leven en te verkondigen.

5. In de loop der eeuwen zijn er verschillende ‘heidenen’ bij Israël gekomen. Denk aan Ruth, denk aan de stam van de schoonvader van Mozes, de Kenieten, denk aan de stad Gibeon en omliggende plaatsen in de tijd van Jozua. En de zgn. jodengenoten in de tijd van Paulus.

6. Momenteel laat de HERE God zien dat Hij nog steeds de God van Israël is. Hij hertelt land en volk van Israël. Door Zijn machtige hand wordt profetie na profetie vervuld.



Genoeg of wil je nog meer weten?

Met een hartelijk shalom



Jvb
 

Plaats reactie

U bent van harte welkom om te reageren. Let s.v.p. even op de volgende zaken;

– Uw Email adres is verplicht maar wordt nooit getoond op de website.
– Uw reactie moet worden goedgekeurd. Het duurt dus even voordat uw reactie op de website zichtbaar is.


Beveiligingscode
Vernieuwen

Het einde van de vervangingsleer

=== Een belangrijk boek ===

Eeuwenlang heeft het Joodse volk geleden onder de leer dat de kerk de plaats en de rol van Israël in Gods heilshandelen heeft overgenomen.

De vervangingsleer is een visie, een dwaalleer die in veel vormen voorkomt in de meeste kerken en onder Christenen. Deze leer bepaalt voor een groot deel het denken over en de houding tegenover Israël. Bijvoorbeeld in de gemeente waar onze dochter komt.

"Pa", zei ze onlangs "in onze kerk wordt nooit over Israël gepreekt". Oorzaak is, meestal onbewust, de vervangingsleer. Een andere groep Christenen die vanuit de vervangingsleer denken en handelen wordt het meest in de grote, traditionele kerken gevonden. Zij ijveren voor de Palestijnen, doen actief mee aan de BDS campagnes (boycot Israël!) en vinden de staat Israël een onding. Aan het einde van dit spectrum staan Christenen die de staat Israël verfoeien en het liefst van de aardbodem zien verdwijnen.

Lees hier meer …

Bestel Het einde van de vervangingsleer via Christenen voor Israel.

Met Israël op weg naar de Eindtijd

=== Geheel herziene uitgave ===

Geheel herziene uitgave van Met Israël op weg naar de Eindtijd

Een belangrijk boek over de Bijbelse en profetische betekenis van de actualiteit rondom Israël

Met Israël op weg naar de eindtijd is een uitwerking en verdieping van de vele seminars die de schrijver in de loop van de jaren door het land heeft gehouden.
Lees hier meer …

Bestel Met Israël op weg naar de Eindtijd via Gospel.nl of Christenen voor Israël.

Eindtijd, Israël en de Islam

=== Een belangrijk, onthullend boek ===

Eindtijd, Israël en de Islam legt de diepste, geestelijke wortels van het conflict in het Midden Oosten bloot.

Onderwerpen o.a.; de eindtijdleer uit de Hadith, Ahmadinejad en Iran, Turkije (Ottomaanse Rijk), de Twaalfde Imam, de Mahdi; de islamitische messias, de droom van Nebukadnezar, etc. etc.
Lees hier meer …

Bestel Eindtijd, Israël en de Islam via Bruna, Bol.com, het Zoeklicht of bij Christenen voor Israel.

Meer Recente Artikelen Alle Actuele Artikelen »

Zaterdag, 10 Feb '18

GEVAARLIJKE WERELDEN

Hamas roept hard dat zeer binnenkort een aanval van Israël verwacht wordt. …

Vrijdag, 01 Dec '17

BERICHTJES 3. (Eind november 2017)

Het is niet makkelijk om over Israël en het Midden-Oosten te schrijven. …

Vrijdag, 03 Nov '17

BERICHTJES 2. (Eind oktober 2017)

Er komt regelmatig veel nieuws op u af. Het meeste nieuws kunt …

Maandag, 09 Okt '17

BERICHTJES

Elke dag komen er berichten die van belang zijn voor ons inzicht …

Naar Boven