Home Actueel Kerk Christen leiders 'vieren' het 60j. bestaan van de staat Israël

Christen leiders 'vieren' het 60j. bestaan van de staat Israël

Lees de Verklaring plus de onterkenenaars na op justpeace60.blogspot.com Klik voor ware grootte
Lees de Verklaring plus de onterkenenaars na op justpeace60.blogspot.com

Een groot aantal Christen leiders, zoals zij zichzelf noemen, heeft ter gelegenheid van het 60 jarig jubileum van de staat Israël een gemeenschappelijke verklaring gepubliceerd. De vreugde van miljoenen Joden en Israëli’s zetten zij af tegen de klacht van miljoenen Palestijnen binnen Israël, in de Bezette Palestijnse Gebieden (let op de hoofdletters… alsof het ‘heilig gebied’ is voor de Palestijnen in plaats van Gods Heilige Land) en in de verstrooiing.

Zij wenen over ‘de 700.000 van hen die uit hun huizen verdreven zijn en verboden om terug te keren’. Na nog wat van dergelijke verdraaiingen van de geschiedenis en fraaie, verhullende woorden komen de ondertekenaars van de verklaring met wat bijbelteksten over gerechtigheid. Men heeft niet eens het burgerlijke fatsoen om Israël te feliciteren. Ze lijken op wat kleinkinderen die de 50 jarige bruiloft van opa en oma opluisteren met het voorlezen van een beledigend en kwetsend gedicht.

Vrijwel elke denominatie komt in de lijst van (t/m 2 mei) 135 ondertekenaars voor. Duidelijk wordt vermeld dat zij ‘kerkleiders en vertegenwoordigers van hun verschillende denominaties en organisaties’ zijn.

Droevig hoe de Christenheid het nooit schijnt te leren en nu weer, achter de Palestijnse geschiedvervalsing aanlopen en tegen Gods verbonden en beloften aan Israël ingaan.

U kunt de “Verklaring” nalezen op justpeace60.blogspot.com - Op de blog van 'Christianity Today' kunt u reageren.

3 Reactie(s)

 
 
Ongeveer 1000 jaar voor Christus heeft God Zijn volk, (Zijn knecht) gedeeltelijk bedekt, ziende zagen ze niet en horende waren ze doof. Dat allemaal om Satan en zijn demonen te misleiden en een volk uit de heidenen te vergaren. De Here Jezus heeft aan het kruis zijn leven gegeven en ons gereinigd door Zijn bloed.
Satan ontdekte, dat hij door de kruisdood van de Heer de strijd had verloren, hij was misleid door God zelf. De gemeente ontstond vanuit het joodse volk, Satan was briessend van woede, hij stortte zich op de jonge gemeente, later de kerk, die hij liet ontsporen wat betreft het joodse volk, tegenwoordig is de kerk nog niet hersteld van de satanische verleiding en omarmt de palestijnse leugen, de kerk heeft zich eigenmachtig een bedekking over zichzelf getrokken en kunnen niet meer zien dat God Zijn volk en Zijn land aan het herstellen is.




Hartelijk dank voor uw juiste en belangrijke reactie.

Inderdaad lezen we in Jesaja 6 hoe de profeet zo moest prediken dat de ogen en de oren van israël gesloten werden. Dat was niet 1000 jaar v.Christuis, maar iets meer dan 700 jaar voor Christus. De Here Jezus sloot hierbij aan door in gelijkenissen te prediken "opdat zij ziende niet zouden zien en horende doof zouden zijn".

Inderdaad legt Paulus in Romeinen 11 uit dat het feit dat doordat zij het heil, het Messias zijn van de Here Jezus, hebben afgewezen (verworpen) dit Heil tot ons, heidenen is gekomen. Maar Paulus spreekt ook over "hun aannemen van het Heil". Het Christendom heeft het Joodse volk die "blindheid" altijd verweten en vaak op een beschamend harde manier. Nu is er inderdaad een blindheid betreffende het herstel van Gods volk Israël over het grootste deel van het Christendom gekomen. Dat dan ook in verval is geraakt. Uitvoerig heb ik hierover geschreven in mijn boek "Israël onze oudere broeder", hoofdstuk 16.

jvb

 
 
Beste Jan,

Onderstaand bericht kwam ik tegen:

http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2010/detail_objectID718446_FJaar2010.html

Gr Andre
 
 
Als christen zou ik me moeten schamen met zo'n verklaring!!!La ten we blijven bidden voor het Joodse volk,waar dan ook ter wereld,Jeruzale m en Israel!!! (Psalm 122 vers 6)!!!!!!!
 

Plaats reactie

U bent van harte welkom om te reageren. Let s.v.p. even op de volgende zaken;

– Uw Email adres is verplicht maar wordt nooit getoond op de website.
– Uw reactie moet worden goedgekeurd. Het duurt dus even voordat uw reactie op de website zichtbaar is.


Beveiligingscode
Vernieuwen

Het einde van de vervangingsleer

=== Een belangrijk boek ===

Eeuwenlang heeft het Joodse volk geleden onder de leer dat de kerk de plaats en de rol van Israël in Gods heilshandelen heeft overgenomen.

De vervangingsleer is een visie, een dwaalleer die in veel vormen voorkomt in de meeste kerken en onder Christenen. Deze leer bepaalt voor een groot deel het denken over en de houding tegenover Israël. Bijvoorbeeld in de gemeente waar onze dochter komt.

"Pa", zei ze onlangs "in onze kerk wordt nooit over Israël gepreekt". Oorzaak is, meestal onbewust, de vervangingsleer. Een andere groep Christenen die vanuit de vervangingsleer denken en handelen wordt het meest in de grote, traditionele kerken gevonden. Zij ijveren voor de Palestijnen, doen actief mee aan de BDS campagnes (boycot Israël!) en vinden de staat Israël een onding. Aan het einde van dit spectrum staan Christenen die de staat Israël verfoeien en het liefst van de aardbodem zien verdwijnen.

Lees hier meer …

Bestel Het einde van de vervangingsleer via Christenen voor Israel.

Met Israël op weg naar de Eindtijd

=== Geheel herziene uitgave ===

Geheel herziene uitgave van Met Israël op weg naar de Eindtijd

Een belangrijk boek over de Bijbelse en profetische betekenis van de actualiteit rondom Israël

Met Israël op weg naar de eindtijd is een uitwerking en verdieping van de vele seminars die de schrijver in de loop van de jaren door het land heeft gehouden.
Lees hier meer …

Bestel Met Israël op weg naar de Eindtijd via Gospel.nl of Christenen voor Israël.

Eindtijd, Israël en de Islam

=== Een belangrijk, onthullend boek ===

Eindtijd, Israël en de Islam legt de diepste, geestelijke wortels van het conflict in het Midden Oosten bloot.

Onderwerpen o.a.; de eindtijdleer uit de Hadith, Ahmadinejad en Iran, Turkije (Ottomaanse Rijk), de Twaalfde Imam, de Mahdi; de islamitische messias, de droom van Nebukadnezar, etc. etc.
Lees hier meer …

Bestel Eindtijd, Israël en de Islam via Bruna, Bol.com, het Zoeklicht of bij Christenen voor Israel.

Gerelateerde Artikelen

Meer Recente Artikelen Alle Actuele Artikelen »

Zaterdag, 14 Juli '18

Een profetische munt

Het Tempelinstituut in Jeruzalem maakt allebei voorwerpen die nodig zijn voor diensten …

Dinsdag, 26 Juni '18

BERICHTJES 4. (Eind juni 2018)

De oorlog met Iran. De oorlog met Iran is in Syrië al lang …

Donderdag, 10 Mei '18

Mijn herstel

            Veel bezoekers van deze site hebben een bemoedigende mail gestuurd i.v.m. mijn …

Donderdag, 10 Mei '18

70 JAAR ISRAEL

  Hartelijk gefeliciteerd Israël met jullie 70e verjaardag. Het waren 70 jaren vol …

Naar Boven